آموزش طراحی وبسایت در شرکت سپنتا اردبیل

تاریخ انتشار : 2024/10/14

طراحی یک وب سایت با وردپرس مانند استفاده از یک چوب جادویی است که در ان همه چیز با هر تکانی در جای خود قرار می گیرد. بدون هیچ پیچیدگی و زحمتی برای برنامه نویسی ،در ساده ترین راه ممکن، و با یک نام دامنه و میزبانی، شما می توانید شروع و راه اندازی وب سایت خود را شروع کنید. در این مقاله از سایت سپنتا، ما به شما اموزش رایگان طراحی وب سایت را با وردپرس ارائه می دهیم. پس از بررسی مزایای وردپرس و پیش نیازهای طراحی وب سایت، ما از طریق نحوه نصب وردپرس شروع خواهیم کردو  با هم گام به گام ادامه خواهیم داد. با خواندن این مقاله، شما به راحتی می توانید اولین سایت وردپرس خود را شروع کنید، بنابراین تا پایان این مقاله آموزشی از سایت سپنتا با ما همراه باشید.

مزایای ورد پرس برای طراحی سایت:

اکنون که قصد دارید یک وب سایت را با وردپرس طراحی کنید، احتمالا می دانید که مزایای وردپرس چیست. اجازه دهید برخی از مزایای طراحی وب سایت با وردپرس را ذکر کنیم تا شما در مورد ان احساس راحتی کنید.

امنیت: وردپرس به طور منظم برای محافظت در برابر اخرین تهدیدات امنیتی به روز میشود.

انعطاف پذیر: وردپرس برای ایجاد انواع وب سایت ها، از وبلاگ ها تا فروشگاه های انلاین استفاده میشود.

ساده و کاربر پسند: وردپرس برای استفاده بسیار اسان است، حتی برای افرادی که هیچ تجربه ای در طراحی وب سایت ندارند.

مقرون به صرفه: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که شما می توانید آن را روی دامنه خود بدون نیاز به پرداخت هزینه نصب کنید.

نیاز های اولیه طراحی سایت با وردپرس:

شما برای طراحی یک وب سایت وردپرس به هیچ ابزار یا تخصص پیچیده ای نیاز ندارید، فقط باید اصول اولیه مانند نام دامنه، خدمات میزبانی و سیستم مدیریت محتوای وردپرس را داشته باشید. یک نام دامنه در وردپرس همان ادرس سایت شما است. شما همچنین می توانید یک سرور معمولی با فضای محدود برای ارائه خدمات میزبانی وب و ارتقاء منابع پس از برخی از بهبود دریافت کنید. در این راستا می توانید به خدمات و پشتیبانی موثر شرکت سپنتا تکیه کنید.

برای طراحی سایت ورد پرس به چه مهارت هایی نیاز داریم:

خبر خوب این است که شما به هیچ مهارت خاصی برای طراحی وب سایت با وردپرس نیاز ندارید. در عوض، شما به راحتی می توانید یاد بگیرید که چگونه یک وب سایت را با وردپرس در عرض چند ساعت طراحی کنید و یک سایت را به سلیقه خود به وجود بیاورید. اما هر چه در زمینه پیچ و خم های وردپرس ماهرتر باشید، طراحی یک وب سایت با وردپرس برای شما اسان تر خواهد بود.

اصطلاحاتی که برای کار کردن با ورد پرس باید بدانید:

دامنه: نام اینترنتی وب‌سایت شماست.

قالب: طرح کلی یا تم وب‌سایت شماست.

پست یا نوشته: محتوای اصلی سایتتان مانند مقالات وبلاگ است.

افزونه: ابزارهایی که ویژگی‌های جدیدی به وب‌سایت شما اضافه می‌کند.

برگه یا صفحه: محتوای ثابت وب‌سایت شما، مانند صفحه اصلی است.

وردپرس: بستری که قصد دارید سایتتان را با آن بسازید.

مخزن: مانند صندوقی است که تمام قالب و افزونه‌های وردپرس در آن قرار گرفته است.

مدیریت وردپرس: رابط کاربری گرافیکی (GUI) است که برای مدیریت وب‌سایت شما استفاده می‌شود.

هاست: فضایی که وب‌سایت شما روی آن ذخیره می‌شود. به‌اصطلاح میزبانی سایت شما را برعهده دارد.

صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس:

اکنون که تا حدودی با وردپرس اشنا هستید، وقت ان است که یک وب سایت را با وردپرس طراحی کنید. در این بخش، ما به شما نحوه ساخت یک وب سایت با وردپرس را در 9 مرحله اموزش خواهیم داد.

  1. یک سرویس میزبان و دامنه تهیه کنید

در اولین مرحله طراحی یک وب سایت با وردپرس، شما نیاز به میزبانی و نام دامنه دارید. برای اینکه یک CMS محبوب هنر خود را به شما نشان دهد، به یک سرویس میزبانی نیاز دارید. برخی از ارائه دهندگان میزبانی نیز به شما یک نام دامنه رایگان همراه با میزبانی ارائه می دهند. صادقانه بگویم، شما همچنین می توانید یک سایت با وردپرس با همان نام دامنه رایگان ایجاد کنید.

برای انتخاب نام دامنه، بهتر است به شرح زیر توجه کنید:

  • باید کوتاه و ساده باشد.
  • اجتناب از اعداد و
  • اطمینان حاصل کنید که Domain در دسترس است.
  • از کلماتی که تلفظ یا هجی کردن انها دشوار است استفاده نکنید.
  • بهتر است به .com بچسبید، اما سایر افزونه ها نیز این ترفند را انجام می دهند.
  1. ورد پرس را نصب کنید

در این مرحله از اموزش طراحی وب سایت وردپرس، وقت ان است که این سیستم مدیریت محتوای محبوب را راه اندازی کنید. برای انجام این کار، به پانل کنترل پانل میزبانی خود بروید. برای نصب وردپرس، می توانید از سرویس ارائه دهنده میزبانی خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. شما همچنین می توانید وردپرس را در پنل مدیریت مستقیم نصب کنید یا می توانید خودتان cPanel را نصب کنید.

  1. قالب ورد پرس مورد نظرتان را نصب کنید

قالب وردپرس ظاهر سایت شما را نشان می دهد. بسته به نوع سایتی که قصد ایجاد ان را دارید، تم وردپرس کار شما را اسان تر می کند. به همین دلیل، انتخاب ان با صبر و تحقیق کافی مفید است. البته، هنگام انتخاب یک تم وردپرس، به خاطر داشته باشید که تم های رایگان می توانند در دراز مدت برای شما مشکل باشند. با یک قالب حق بیمه و واردات محتوا در ان، کار شما برای طراحی یک وب سایت با وردپرس ساده خواهد بود.

برای اضافه‌کردن قالب به‌صورت زیر عمل کنید:

  1. به پنل مدیریت وردپرس خود بروید.
  2. از پنل سمت چپ، روی «نمایش» و سپس «پوسته‌ها» کلیک کنید.
  3. در بالای صفحه، روی «افزودن پوسته جدید» کلیک کنید.
  4. گزینه «بارگذاری پوسته» را انتخاب کنید.
  5. فایل خود را اپلود کرده و روی (نصب) کلیک کنید.
  1. پلاگین های مورد نظرتان را نصب کنید

در مرحله چهارم یادگیری نحوه طراحی یک وب سایت با وردپرس رایگان، وقت ان است که پلاگین هایی را نصب کنید که عملکرد سایت شما را بهبود می بخشد. پلاگین ها مانند چوب دستی های جادویی هستند که قابلیت های جالبی را به سایت شما اضافه می کنند، اما اضافه بار افزونه ها نیز می تواند سایت شما را کاهش دهد. بنابراین، بهتر است در ابتدا فقط پلاگین های لازم را نصب کنید.

  1. سراغ تنظیمات وردپرس بروید

قبل از پیکربندی صفحات سایت، باید به تنظیمات عمومی سایت بروید.

  • عنوان سایت: به قسمت نمایش > سفارشی‌سازی > هویت سایت بروید و عنوان سایت (نام کسب‌وکار شما) را وارد کنید.
  • تگ‌لاین سایت: به قسمت نمایش > سفارشی‌سازی > هویت سایت بروید و تگ‌لاین سایت را وارد کنید. همچنین به‌سادگی می‌توانید تگ‌لاین پیش‌فرض وردپرس را حذف کنید.
  • لوگو: به قسمت نمایش > سفارشی‌سازی > هویت سایت > به بخش تغییر لوگو بروید و لوگوی خود را آپلود کنید. در ابتدای طراحی سایت با وردپرس اگر لوگو ندارید، اصلا نگران نباشید. سایت‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که یک لوگوی جذاب تحویلتان می‌دهند.
  1. برگه یا صفحات سفارشی سایتتان را بسازید

در این مرحله از یادگیری طراحی وب سایت صفر تا صد با ورد پرس، وقت ان است که صفحات و صفحات سفارشی خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال، بار تماس با ما، درباره ما، صفحه اصلی.

برای انجام این کار، موارد زیر را انجام دهید:

 

  1. برای ایجاد یک صفحه جدید، روی «افزودن جدید» کلیک کنید.
  2. از داشبورد وردپرس، از منوی عمودی سمت چپ به «برگه‌ها» بروید.
  3. برای سفارشی کردن صفحه موجود، به «همه صفحات» بروید و سپس صفحه را از لیست صفحات پیداکرده و روی گزینه «ویرایش» کلیک کنید.اگر افزونه صفحه ساز نصب کردید، گزینه بالای صفحه را برای ویرایش با صفحه ساز انتخاب کنید. (مثلاً ویرایش با المنتور یا کامپوزر) .
  1. فهرست سایت را تنظیم کنید

در این مرحله از یادگیری نحوه طراحی یک وب سایت با وردپرس، ما می خواهیم دایرکتوری سایت را راه اندازی کنیم. این منوی اصلی سایت شما است که مانند نقشه سایت شما است و کاربران می توانند از ان برای دسترسی به صفحات مختلف سایت شما استفاده کنند. بسته به تم وردپرس شما، ممکن است چندین منو داشته باشید، مانند یک منو در بالای سایت و یک منو در پاورقی.

برای پیکربندی تنظیمات لیست، این مراحل را دنبال کنید:

  1. از داشبورد وردپرس خود، به View > Menus بروید.
  2. برای اضافه کردن صفحه به منو، صفحات مورد نظر خود را از لیست سمت چپ انتخاب کنید.
  3. برای مرتب کردن منو یا قرار دادن صفحات به عنوان صفحات فرعی در زیر صفحات دیگر، روی صفحات کلیک کرده و نگه دارید. با کشیدن و رها کردن می‌توانید جایگاه فهرست را تنظیم کنید.
  4. روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.
  5. اولین پست بلاگ خود را بنویسید(اختیاری)

اگر می خواهید در موتورهای جستجو بهتر به نظر برسید، سئو یک راه عالی برای بهبود سایت شما است. پس از اموزش رایگان در طراحی وب سایت با وردپرس، به منوی سمت چپ بروید و بر روی “نوشته ها” کلیک کنید تا یک وبلاگ در وردپرس بنویسید. سپس، روی «افزودن جدید» کلیک کنید و نام و دسته پست خود را انتخاب کنید. محتوای خود را بنویسید و هنگامی که کارتان تمام شد، روی «انتشار» کلیک کنید. اگر نمی‌خواهید پست شما بلافاصله منتشر شود، آن را می‌توانید برای انتشار در تاریخ بعدی برنامه‌ریزی کنید. برای این کار، روی «انتشار» و سپس «زمان‌بندی برای بعد» کلیک کنید. با نوشتن پست‌های وبلاگ جذاب و آموزنده، می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

  1. سایتتان را بهینه سازی کنید

در ابتدای راه ایجاد یک سایت وردپرس رایگان که در ان شما فقط دانش خود را ازمایش و تمرین می کنید، نگرانی های امنیتی ممکن است مهم نباشد. به خاطر داشته باشید که در حالی که وردپرس برای طراحی اسان است، این سیستم مدیریت محتوا نیز در میان هکرها محبوب است. بنابراین، شما باید اقدامات احتیاطی لازم را برای امنیت سایت خود انجام دهید. در غیر این صورت، اسیب پذیری های وردپرس می تواند به سایت شما اسیب بزند. اگر می خواهید نگاهی جدی تر به سایت خود داشته باشید، باید اقدامات امنیتی و بهینه سازی را جدی بگیرید، زمانی که سایت شما به طور رسمی در گوگل قرار دارد. اولین گام در ایمن سازی وردپرس جلوگیری از نفوذ هکرها به سایت است. به عنوان مثال با تغییر ادرس پیش فرض، می توانید از نفوذ جلوگیری کنید.

(جمع بندی)

طراحی یک وب سایت با وردپرس مانند قرار دادن قطعات پازل با هم بر اساس یک الگوی اماده است. همه چیز در وردپرس در دسترس است تا یک سایت حرفه ای و جذاب داشته باشید و فقط باید انها را به درستی کنار هم قرار دهید. در این مقاله، ما گام به گام به مراحل ساخت یک سایت با وردپرس از صفر تا صد را بررسی کردیم. اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و انعطاف پذیر هستید که می توانید بدون نیاز به دانش برنامه نویسی از ان استفاده کنید، وردپرس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. شما همچنین می توانید به پشتیبانی و تخصص کارشناسان پارس پک برای ارائه دامنه و میزبانی تکیه کنید.

سوالات شما

برای طراحی سایت با ورد پرس به چه چیزی نیاز داریم؟

برای طراحی یک وب سایت با وردپرس، شما نیاز به میزبانی، یک نام دامنه دارید. نام میزبانی و دامنه را می توان از ارائه دهندگان خریداری کرد و سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز می تواند از وب سایت رسمی وردپرس دانلود شود.

چگونه میتوانم یک سایت با ورد پرس طراحی کنم؟

برای طراحی سایت با وردپرس، مراحل را به‌طورکامل در مقاله شرکت سپنتا برایتان توضیح دادیم. با این‌حال، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک دامنه و هاست خریداری کنید.
  • وردپرس را روی هاست خود نصب کنید.
  • یک قالب انتخاب کنید و آن را به وردپرس خود اضافه کنید.
  • وب‌سایت خود را ایجاد کنید

بهترین قالب ورد پرس کدام است؟

انتخاب قالب وردپرس بستگی به نوع وب سایت شما دارد. اگر می خواهید یک وب سایت وبلاگ نویسی راه اندازی کنید، بهتر است از یک تم وردپرس برای وبلاگ خود استفاده کنید. اگر قصد دارید وردپرس را برای یک فروشگاه انلاین نصب کنید، یک تم وردپرس را برای فروشگاه انلاین انتخاب کنید.

برچسب ها :
دسته بندی ها :

برخی از مشتریان