دستگاه حضور و غیاب در اردبیل

تاریخ انتشار : 2024/10/14

انواع مختلفی از سیستم های حضور و غیاب و مشارکت بیومتریک در مشاغل و سازمان ها استفاده میشود که یکی از آنها سیستم تشخیص چهره است. امروزه بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند از این سیستم برای حضور و غیاب کارکنان خود استفاده کنند زیرا مزایای زیادی از جمله نظارت کارکنان، تایید هویت و … دارد و کلاهبرداری را غیرممکن می کند.

شرکت داده و پردازش هوشمند سپنتا  این خدمات را به شما  ارائه میدهد تا شما در امنیت کافی بلشید و همین طور  در محل کار به مشکل نخورید . فروش سیستم های شناسایی و تشخیص چهره دراین مقاله به شما ارائه میشود .

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره چیست؟

این سیستم از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی و تأیید ویژگی های چهره کارکنان استفاده می کند و حضور و غیاب آنها را به صورت خودکار ثبت می کند. سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره یک رویکرد راحت بدون تماس برای مدیریت کارکنان در یک کسب و کار در نظر گرفته می شود.

اهمیت کاربرد دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

هر کسب و کاری به یک سیستم مدیریت حضور و غیاب نیاز دارد که بتواند زمان ورود، خروج و استراحت کارکنان را ثبت کند. در سیستم های قدیمی که کارمندان با استفاده از کارت یا پسورد اعلام حضور می کردند، امکان تقلب وجود داشت. سیستم های بیومتریک برای حل این مشکل طراحی و به بازار معرفی شدند. دستگاه های حضور و غیاب اسکن اثر انگشت یکی از سیستم های بیومتریک است که در حال حاضر در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، این سیستم ها نیاز به تماس فیزیکی دارند که می تواند مشکلاتی مانند انتقال بیماری یا خرابی سنسور را ایجاد کند. با معرفی سیستم های تشخیص چهره این مشکلات نیز برطرف شده است. زیرا این سیستم یک فناوری بدون تماس است که امکان تعامل بین انسان و ماشین را فراهم می کند.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چگونه کار می‌کند؟

این سیستم ها ممکن است گاهی اوقات از نظر فناوری با هم متفاوت باشند، اما عملکرد کلی آنها به شرح زیر است.

مرحله اول: تشخیص چهره

در ابتدا، دوربین یک چهره را به تنهایی یا به صورت گروهی تشخیص می دهد. چهره ها زمانی بهتر تشخیص داده می شوند که فرد مستقیماً به دوربین نگاه می کند.

مرحله دوم: تحلیل چهره

در مرحله بعد دوربین دستگاه از چهره فرد عکس می گیرد که نرم افزار آن را تحلیل می کند. اکثر این دستگاه ها به جای استفاده از سه بعدی به تصاویر دو بعدی متکی هستند زیرا به راحتی می توانند عکس دو بعدی را با عکس های موجود در پایگاه داده مطابقت دهند. در صورت هر انسان 80 نقطه گره وجود دارد. دستگاه تشخیص چهره حضور و غیاب نقاط مهمی مانند فاصله بین چشمان یا شکل استخوان گونه شما را تجزیه و تحلیل می کند.

مرحله سوم: تبدیل تصویر به داده

پس از تجزیه و تحلیل، صورت شما به یک فرمول ریاضی تبدیل می شود. این ویژگی های صورت را به یک کد عددی تبدیل می کند. به این کد فیس پرینت می گویند. درست مانند اثر انگشت، هر فردی ساختار چهره منحصر به فرد خود را دارد.

مرحله چهارم: پیدا کردن یک مسابقه

پس از مرحله تبدیل تصویر به داده، کد چهره شما با پایگاه داده اصلی مقایسه می شود. این پایگاه داده حاوی عکس هایی با هویت های مشابه است.

شناسایی چهره، انتخاب ایده‌آل در سیستم‌های کنترل تردد

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره در مکان های اداری

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره یکی از جدیدترین دستگاه های امنیتی مبتنی بر فناوری بیومتریک است که با تشخیص ویژگی های صورت، امنیت محل کار را تضمین می کند. اساس این دستگاه مقایسه عکس افراد با چهره واقعی آنهاست. در واقع این دستگاه ابتدا با کمک یک دوربین دیجیتال پیشرفته تصویر چهره فرد را ثبت می کند.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره یکی از جدیدترین دستگاه های امنیتی مبتنی بر فناوری بیومتریک است که با تشخیص ویژگی های صورت، امنیت محل کار را تضمین می کند.

دستگاه های تشخیص چهره ویژگی های چهره را می گیرند و الگوهای ضبط شده را در پایگاه داده یا حافظه دستگاه ذخیره می کنند.

هنگامی که کارمندان در مقابل دستگاه حضور و غیاب می ایستند، دستگاه با استفاده از دوربین دیجیتال از فرد عکس می گیرد. در مرحله بعد آنالیز سه بعدی یا دو بعدی نقاط صورت را انجام می دهد. سپس الگویی به دست می آید که با الگوهای از پیش تعریف شده ذخیره شده در حافظه دستگاه مطابقت دارد.

یک دوربین مخصوص برای اسکن چهره افراد استفاده می شود. پس از اسکن صورت، سیستم تشخیص چهره به طور کامل تصویر چهره فرد را تجزیه و تحلیل می کند. نرم افزار تشخیص چهره به طور دقیق هندسه و حالات صورت را ترسیم کرده و در چند مرحله پردازش می کند.

فناوری حضور و غیاب دستگاه تشخیص چهره معمولاً صورت را با توجه به ویژگی هایی مانند فاصله بین چشم ها، فاصله بین پیشانی و چانه، فاصله بین بینی و دهان، عمق حدقه چشم، عمق حدقه چشم، شکل استخوان گونه، شکل لب ها، گوش ها و چانه. در مرحله بعد این سیستم داده های تشخیص چهره را به یک سری اعداد یا نقطه تبدیل می کند که به آنها چاپ چهره می گویند.

در نهایت، هنگامی که همان فرد دوباره دستگاه را بازدید می کند، سیستم تعامل می تواند با مقایسه چهره ها در دو یا چند تصویر و ارزیابی احتمال تطابق چهره، فرد را شناسایی کند.

انواع سنسور در تشخیص چهره

دستگاه های تشخیص چهره حضور و غیاب مبتنی بر فناوری مادون قرمز یا فناوری نور مرئی هستند

تشخیص چهره با سنسور مادون قرمز، تشخیص چهره با سنسور نور مرئی، تشخیص چهره با ماسک

که اینها همه موضوع کلی دارد در اینجا فقط اشاره شده است.

مزایای استفاده از سیستم های شناسایی چهره

  1. 1. افزایش امنیت

تشخیص چهره یک سیستم احراز هویت سریع و موثر است. در مقایسه با سایر فناوری‌های بیومتریک مانند اثر انگشت یا اسکن شبکیه، سریع‌تر و راحت‌تر است. علاوه بر این، این سیستم در مقایسه با وارد کردن رمز عبور یا پین، نقاط لمسی کمتری دارد. استفاده از راهکارهای امنیتی بیومتریک در سیستم های کنترل دسترسی در موسسات و ادارات امنیت آنها را افزایش می دهد.

  1. 2. دقت بالا

تشخیص چهره روشی دقیق‌تر برای شناسایی افراد نسبت به کارت‌ها، پین‌ها یا حتی اثر انگشت است.

  1. مسئولیت کارکنان

یکی از مهم‌ترین مزایای فناوری‌های بیومتریک این است که می‌توانند 24 ساعت شبانه‌روز بر کارمندان نظارت داشته باشند و از ترک کار بدون اجازه جلوگیری کنند.

  1. دسترسی را محدود کنید

دسترسی را می توان به گونه ای تنظیم کرد که کارمندان خاصی نتوانند به اتاق های خاصی دسترسی داشته باشند و لازم نیست نگران ذخیره کردن کلیدها یا حفظ کردن کدها باشید.

  1. مشکلات حقوق و دستمزد را کاهش دهید

این سیستم می تواند خطر جعل سوابق کاری کارکنان را کاهش دهد، اما کارکنان تنها افرادی نیستند که در مدیریت حقوق و دستمزد دخیل هستند. در یک سیستم معمولی، هر کارمند حداقل سه نفر در لیست حقوق و دستمزد خود دارد. کارمند، مدیر، و یک افسر حسابداری. در این سیستم داده ها به طور مستقیم از دستگاه حضور و غیاب به نرم افزار حقوق و دستمزد منتقل می شود و باعث صرفه جویی در زمان و افزایش دقت می شود.

محدودیت های فناوری تشخیص چهره چیست؟

شکست احتمالی:

هر سیستمی باید حداقل یک درصد از شکست را به خود اختصاص دهد.

باید آپدیت کنید:

مانند هر فناوری دیگری، فناوری تشخیص چهره باید به روز شود. بدون ارتقاء منظم، سیستم شما در نهایت عملکرد خود را از دست خواهد داد.

آیا فناوری تشخیص چهره قابل اعتماد است؟

سیستم های تشخیص چهره انسان از مدل های ریاضی منحصر به فرد برای ذخیره اطلاعات بیومتریک استفاده می کنند. بنابراین یکی از مطمئن ترین و موثرترین روش های شناسایی در فناوری بیومتریک است. داده های چهره را می توان ناشناس و خصوصی نگه داشت تا خطر دسترسی غیرمجاز کاهش یابد. در زمینه تجارت الکترونیک، تشخیص چهره می تواند به عنوان یک راه حل مطمئن برای تایید هویت کاربران و جلوگیری از سوء استفاده از حساب های کاربری باشد. تشخیص چهره به معنای شناسایی و تشخیص افراد بر اساس ویژگی های چهره آنهاست.

تشخیص چهره در تلفن های همراه

تشخیص چهره در در تلفن های همراه در  واقع یکی از بزرگترین و مهم ترین توانایی هایی است که در طول زندگی انسان ایجاد و طراحی شده است و درک فرآیند پشت آن ممکن است برای هر یک از ما ضروری باشد. در زیر2 برنامه و فرآیندی که آنها برای تشخیص چهره طی می کنند را معرفی می کنیم که طبیعتاً ممکن است کمی جالب به نظر برسد.

1- تشخیص چهره اولیه

این نوع تشخیص چهره برای جستجوی چشم ها، بینی، دهان و درخواست چنین برنامه هایی در هنگام کار برای برنامه هایی مانند فیلترهای ANIMOJI و اینستاگرام که روی دوربین گوشی شما تعریف شده اند و اعمال فیلتر استفاده می شود. سپس الگوریتم‌هایی را جستجو می‌کند که روی صورت شما قفل می‌شوند و حرکت می‌کنند، که هنگام باز یا بسته کردن دهان هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. توجه داشته باشیم که این برنامه امنیتی برای تشخیص چهره نیست و فقط یک نرم افزار ساده صورت شما را جستجو می کند!

2-برنامه های امنیتی تشخیص چهره

برنامه های متعلق به سازمان های امنیتی، الگوریتمی که برای آنها نوشته شده است، وقتی چهره یک فرد بررسی می شود، با یک پایگاه داده حاوی اطلاعات چند میلیون نفر مقایسه می شود. طبق گفته های صورت گرفته، این فرآیند تقریباً مشابه Face ID است، اما این بانک اطلاعاتی شامل پروفایل های شخصی در صفحات اجتماعی و حتی …نیز میباشد .

تا این قسمت با برنامه های مختلفی که برای تشخیص چهره استفاده می شوند آشنا شدید که در برنامه اول کاملا ایمن و ساده است. ما می خواهیم کاملاً بر روی تشخیص چهره و فناوری های مختلفی که برای تشخیص چهره استفاده می شود تمرکز کنیم. با ما همراه باشید.

سیستم تشخیص چهره به انگلیسی: face recognition system) ) فناوری است که می تواند فرد را از روی عکس یا فیلم دیجیتال شناسایی و تایید کند. سیستم تشخیص چهره سیستمی است که بر اساس فناوری هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری عمیق می تواند چهره افراد را با دقت بالایی تشخیص دهد. در تشخیص تصویر چهره، تصویر ورودی با توجه به اطلاعات موجود در پایگاه داده تعریف می شود. این بانک حاوی ویژگی های تصویر چهره افراد شناسایی شده است.

 

محدودیت های تشخیص چهره در تلفن همراه

تا این مرحله در این مقاله، درک کاملی از “چگونگی عملکرد تشخیص چهره” دارید. با این حال، در زیر به محدودیت های تشخیص چهره خواهیم پرداخت. این شامل:

  1. دستگاه هایی مانند عینک: اگر از عملکرد تشخیص چهره در گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، دستگاه هایی مانند عینک آفتابی مانع از انجام کامل و صحیح تشخیص چهره می شوند و این یکی از محدودیت های تشخیص چهره است.
  2. روش های مختلف برای نگه داشتن سر: فناوری تشخیص چهره می تواند زمانی که سر شما کاملاً ساکن است، شما را به خوبی تشخیص دهد. با این حال، وقتی سر تکان می‌دهید، لبخند می‌زنید یا کار دیگری انجام می‌دهید، این ویژگی کمی ضعیف‌تر می‌شود و زمان بیشتری را صرف آنالیز صورت شما می‌کند.

3- نور و نور: در هر صورت یکی از اساسی ترین و مهمترین شرایط مورد نیاز برای تشخیص چهره، نور و روشنایی است. اگر خاموش باشد، باز کردن قفل گوشی شما زمان زیادی می برد. با این حال، این مشکل توسط دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند در ماه ها یا سال های آینده حل خواهد شد.

4- پایگاه داده: بدون یک پایگاه داده خوب و کافی، تشخیص چهره نمی تواند به خوبی کار کند.

 

اینها مهمترین محدودیت های تشخیص چهره است که برای شما توضیح داده ایم. با این حال، راه حل غلبه بر عدم پردازش چهره از طریق تشخیص چهره، استفاده از ویژگی های دیگری مانند اثر انگشت، پین و الگوهایی است که می توانید از آنها برای باز کردن قفل صفحه استفاده کنید. با این حال، این ویژگی در حال حاضر این قابلیت و پتانسیل را دارد که توسط برخی از افرادی که به دنبال کسب سود از گوشی هوشمند شما هستند، مورد سوء استفاده قرار گیرد. پس بیشتر مراقب باش!

برچسب ها :
دسته بندی ها :

برخی از مشتریان