پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری

تاریخ انتشار : 2024/10/14

پشتیبانی و نگهداری شبکه به معنای تضمین عملکرد 100٪ شبکه شما است

پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری

برای کسب‌وکارها و شرکت‌هایی که واحد فناوری اطلاعات اختصاصی ندارند، پاسخگویی به مشکلات رایانه‌ای کاربران کاری بسیار دشوار، زمان‌بر و پرهزینه است، زیرا اغلب نیازهای کاربر در زمان مناسب برآورده نمی‌شود، بنابراین بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌ها افرادی که با مشکلاتی روبرو هستند نمی توانند پشتیبانی شبکه و کامپیوتر را تامین کنند.

اساساً، بخش تعمیر و نگهداری شبکه و سرور مسئول کلیه وظایف در سیستم های موجود است تا شبکه رایانه ای سازمان شما را قبل از بروز مشکلات نظارت، به روز رسانی و راه اندازی کند.شبکه‌های رایانه‌ای، سخت‌افزار، سرورها، رایانه‌ها و غیره و همچنین مجموعه‌ای از دارایی‌های فیزیکی مانند نرم‌افزار، سیستم‌عامل و دسترسی ابری و غیره. همچنین شامل دارایی‌های غیر فیزیکی فناوری اطلاعات مانند این است که اکوسیستم فناوری اطلاعات نیز نامیده می‌شود.

مشابه سایر عملکردهای تجاری، یک اکوسیستم فناوری اطلاعات سالم به جای تعدیل‌های واکنشی یا وصله‌های موقت، بر فعالیت‌های پیشگیرانه، روزانه و آینده‌نگری استراتژیک متکی است.

اصول اولیه نگهداری شبکه و یک برنامه منظم موفق برای پشتیبانی و نگهداری شبکه و کامپیوتر معمولاً شامل موارد زیر است:

*امنیت سایبری شبکه: پیاده‌سازی لایه‌های دفاعی قوی و به‌روز شبکه مانند فایروال‌های کنترل ترافیک، شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN)، کنترل دسترسی کاربر، اقدامات احراز هویت دوگانه، کنترل‌های دسترسی، سیستم برای استفاده از اسناد، اعلان‌های نقض بلادرنگ و گزارش های ایجاد شده توسط امنیت

*عملکرد شبکه: تجزیه و تحلیل عملکرد بالا یا ضعیف شبکه، توان عملیاتی و قابلیت اطمینان دستگاه‌ها، پهنای باند، الگوهای ترافیک، عملکرد سرورهای مکرر از کار افتاده، تأخیر اتصال و موارد دیگر با نرم‌افزارهای مختلف نظارت بر شبکه.

*مقیاس پذیری شبکه: اطمینان از اینکه سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری برای عملیات فعلی، تعداد کاربران شبکه و عملکرد تجاری شما مناسب هستند.

*به‌روزرسانی‌های منظم سخت‌افزار و نرم‌افزار: به‌روزرسانی‌های برنامه‌ریزی شده از طریق مؤلفه‌ها و رابط‌های شبکه ارائه می‌شوند و عملکرد کلی شبکه و دفاع امنیتی را بهبود می‌بخشند.

*انطباق با زیرساخت فناوری اطلاعات: حفظ انطباق داخلی با رویه های شرکت و همچنین مقررات خارجی دولت و سیاست های صنعت.*تعمیرات شبکه پیشگیرانه (تعمیرات شبکه پیشگیرانه): استفاده از گزارش ها و تجزیه و تحلیل خودکار برای شناسایی (یا حداقل رفع) وصله ها و مشکلات در چرخه حیات اکوسیستم فناوری اطلاعات قبل از وقوع.

چه کسی شبکه و سرور را تعمیر، پشتیبانی و نگهداری می کند؟ امروزه سه روش اصلی برای نظارت بر نگهداری شبکه وجود دارد:

کارکنان فناوری اطلاعات داخلی: کارمندان و مدیران واحد فناوری اطلاعات در مجموعه، دستگاه های شبکه را از بالا به پایین کنترل می کنند و همچنین وظایفی مانند نظارت بر ترافیک، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات، کنترل سلامت سخت افزار، مدیریت احراز هویت کاربر و موارد دیگر را در محل کار شما انجام می دهند. لوازم جانبی

سازندگان تجهیزات اصلی: برنامه های نرم افزاری و سیستم عامل های شبکه شما معمولاً تحت قرارداد تعمیر و نگهداری از یک OEM (سازنده نرم افزار و سیستم عامل) ارائه می شوند. OEM ها برای ارائه اصول اولیه تعمیر و نگهداری، مانند به روز رسانی سیستم، ممیزی عملکرد، نصب و ادغام، در موقعیتی عالی هستند. اگرچه ممکن است قوی ترین و مقرون به صرفه ترین نگهداری پیشگیرانه را ارائه ندهند، این شرکت های نرم افزاری گاهی اوقات به آن نیاز دارند. نمد. برخی از نمونه‌های OEM پیشرو امروزی در نرم‌افزار و سخت‌افزار عبارتند از IBM، Cisco، Dell، Arista، Juniper، Nokia، HPE و دیگر بازیگران صنعت جهانی.

تعمیر و نگهداری توسط یک شرکت پشتیبانی شبکه کامپیوتری (Third-party maintenance): برنامه های تعمیر و نگهداری شخص ثالث یا شرکت های پشتیبانی و نگهداری شبکه جایگزین مناسبی برای تهیه، پشتیبانی و نگهداری کامپیوترها، سرورها و تجهیزات فناوری اطلاعات هستند. همانطور که تغییرات جهانی صنعت IT را متحول می کند، بسته های نگهداری شخصی و دقیق تری را برای نرم افزار و سیستم عامل ها در مقایسه با OEM ها ارائه دهید. حفظ فناوری اطلاعات در داخل و خارج از کشور مزایای ذاتی دارد: . مقیاس سازمان . قابلیت های کارکنان بخش فناوری اطلاعات . بودجه کارفرما متغیرهای کلیدی در تعیین اینکه آیا یک رویکرد داخلی، برون سپاری یا به طور سنتی ترکیبی برای سلامت زیرساخت فناوری اطلاعات برای شما بهترین است یا خیر. برنامه یا شرح خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه چیست؟ برنامه تعمیر و نگهداری شبکه مجموعه ای مفصل از خدماتی است که می توانید برای راه اندازی و راه اندازی سیستم های خود دریافت کنید. این طرح باید شامل خدمات مختلفی باشد که کسب و کار شما نیاز دارد، از جمله انجام به روز رسانی های لازم، اطمینان از نصب صحیح و انجام ممیزی برای تشخیص خطاهای احتمالی. اغلب سازنده تجهیزات اصلی شما برنامه های خدمات مدیریت شده را برای به حداقل رساندن عوارض روی محصولات خود ارائه می دهد. اما چند دلیل وجود دارد که تکیه بر این شرکت ها به تنهایی ممکن است بهترین راه برای کسب و کار شما نباشد.

یک دلیل این است که شما می خواهید برنامه نگهداری شبکه شما کارآمد، مقرون به صرفه و از نظر استراتژیک انعطاف پذیر باشد. یک قرارداد نصب دقیق همیشه این را تضمین نمی کند. همچنین، آیا نمی توانید مطمئن شوید که شرکت ها یا تولیدکنندگانی که نرم افزار شما را ارائه می دهند، خدمات لازم را برای تمام نیازهای شبکه شما ارائه می دهند؟ کاری که یک شرکت نگهداری و پشتیبانی شبکه می تواند انجام دهد این است که کل سیستم شما را حتی اگر از فروشندگان مختلف استفاده می کنید نظارت کند و این کار را بسیار آسان و مقرون به صرفه انجام دهد.  علاوه بر این، یک TPM (شرکت پشتیبانی شبکه کامپیوتری) می تواند یک برنامه تعمیر و نگهداری شبکه ایجاد کند که کاملاً متناسب با نیازها و عادات استفاده شما باشد و اطمینان حاصل کند که سرویس های غیر ضروری با استفاده از شبکه بیش از حد بارگذاری نمی شوند. همچنین تمامی پایگاه های شبکه شما را پوشش می دهد. با ما همراه باشید تا با نمونه هایی از این کارهای رایج که می توانند مفید باشند بیشتر بدانید تا بتوانید از نیازهای احتمالی زیرساخت سیستم خود آگاه شوید.

پشتیبانی و نگهداری شبکه

نمونه هایی از وظایف نگهداری و پشتیبانی شبکه چیست؟ بسیاری از مدیران کسب و کار درک کلی از نگهداری پیشگیرانه شبکه دارند، اما ممکن است در مورد اقدامات خاصی که یک شرکت پشتیبانی شبکه کامپیوتری ارائه می دهد سردرگم باشند. در اینجا شش مورد از متداول‌ترین وظایفی که در بهینه نگه داشتن سرورها و دستگاه‌های شما وجود دارد، آورده شده است.

 

1.    عیب یابی مشکلات شبکه اگر علائم هشداردهنده یا مشکلات جزئی برای مدت طولانی نادیده گرفته شوند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که تعمیر آنها بسیار مخرب است. کاری که یک شرکت پشتیبانی شبکه کامپیوتری می تواند انجام دهد این است که از تجربه و دانش خود برای ارائه راه حلی آسان و ارزان برای هر مشکلی که شبکه شما با آن مواجه است، استفاده کند. در مورد مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل ها از آنها توصیه هایی دریافت کنید.

2.    نصب و پیکربندی محصولات هنگامی که تجهیزات جدیدی دریافت می کنید یا نرم افزاری برای به روز رسانی دارید، احتمالاً به برخی از انواع راه اندازی و پیکربندی شبکه نیاز خواهد بود. به طور مشابه، هنگامی که جابجایی های اداری اجتناب ناپذیر رخ می دهد یا یک کاربر جدید به مجموعه اضافه می شود، ممکن است تنظیمات شبکه شما برای سازگاری با این تغییرات نیاز به پیکربندی مجدد داشته باشد. اگر به اشتباه انجام شود، این تغییرات می تواند مانع رشد شرکت شما شود و زمان ارزشمندی را از کارکنان شما بگیرد، زیرا آنها از تنظیمات نامناسبی استفاده می کنند که در واقع باعث کاهش سرعت و اختلال در کار آنها می شود.

به این دلایل، بسیار مهم است که با پای راست شروع کنید (داشتن زیرساخت و پشتیبانی و نگهداری شبکه مناسب). یک شرکت پشتیبانی شبکه کامپیوتری می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند.

3.    نظارت و بهبود عملکرد شبکه عملکرد آهسته و ضعیف شبکه می تواند قاتل خاموش استعدادهای شرکت شما باشد. اگر عملکرد شبکه شما با سایر شرکت ها مطابقت نداشته باشد، شرکت شما برای همگام شدن با رقبای خود در سایر جنبه ها کار بسیار سخت تری خواهد داشت. اگر چیزی برای مقایسه آن نداشته باشید، قضاوت در مورد عملکرد شبکه خود سخت است. اما با انتصاب شخص یا شرکتی برای عیب یابی و نظارت بر شبکه شما، می توانید نگاهی واقعی به نحوه عملکرد شبکه خود داشته باشید و چه کاری می توان انجام داد تا سیستم شبکه شما کارآمدتر کار کند.

4.    برنامه ریزی برای رشد به عنوان یک کسب و کار شما همیشه در تلاش برای بهبود هستید. اگر شبکه خود را با پشتکار حفظ نکنید، ممکن است نتوانید وزن فعلی را با رشد سازمان خود تحمل کنید. اگر قصد دارید تعداد نیروی کار خود را افزایش دهید، باید سروری داشته باشید که بتواند ایستگاه های کاری بیشتری را اضافه کند. شما باید بتوانید این کاربران جدید را بدون هیچ مشکلی به شبکه خود اضافه کنید. علاوه بر این، با ایجاد و به روز نگه داشتن اسناد شبکه، می توانید تجارت خود را بدون خطر کند شدن به دلیل تأخیر شبکه، رشد دهید.

5.    اطمینان از انطباق بخش مهمی از محافظت از شبکه شما این است که اطمینان حاصل کنید که همه دستگاه های شما با خط مشی ها و مقررات شرکت شما مطابقت دارند. سازگاری باید همیشه در اولویت باشد. نه تنها می خواهید از به خطر انداختن خود و کسب و کار خود جلوگیری کنید، بلکه محافظت از مشتریانتان نیز حیاتی است. این مسئولیت ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما با داشتن یک برنامه نگهداری شبکه مناسب، لازم نیست نگران تعمیر و نگهداری نظارتی باشید.

6.    ایجاد امنیت شبکه قابل اعتماد

متأسفانه، هر کسی ممکن است در معرض ناامنی شبکه قرار گیرد، به خصوص اگر اقدامات احتیاطی مناسب انجام نشود. با توجه به حجم زیاد داده روی سرور خود، قطعاً نمی خواهید آن را بدون مراقبت رها کنید. خوشبختانه، سرویس تعمیر و نگهداری شبکه شما می‌تواند به ایمن کردن فایروال‌های ضروری، VPN‌ها و تاکتیک‌های جلوگیری از نفوذ کمک کند و در عین حال سیستم‌های احراز هویت کاربر را نیز راه‌اندازی کند که به روش احراز هویت بستگی دارد. امنیت شبکه شما یکی از مهمترین عناصر در نگهداری مجموعه ها است و نگهداری مداوم به محافظت از شرکت شما در برابر تهدیدات احتمالی کمک می کند. اگر باز هم نقض رخ دهد، شبکه ای که به درستی نگهداری می شود، روش هایی را برای ثبت حوادث و پاسخ های خودکار برای ساده سازی روند رو به جلو فراهم می کند.

ایجاد یک برنامه سفارشی مناسب و موثر برای پشتیبانی شبکه هدیه ای از طرف شرکت های خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه است. موارد فوق شش مسئولیت مشترک برای تمام شرکت های پشتیبانی شبکه کامپیوتری هستند، اما بسیاری از وظایف دیگر نیز وجود دارد که برنامه نگهداری شبکه ممکن است شامل آنها شود. بسته به نیاز شرکت شما، ممکن است برنامه‌هایی برای خدمات دیگری مانند مدیریت حساب‌های شما، زمان‌بندی پشتیبان‌گیری یا تعویض تجهیزات معیوب نیز در دسترس باشد. صحبت کردن با ارائه دهنده خود در مورد گزینه های مورد نیاز به شما کمک می کند تا یک برنامه سفارشی ایجاد کنید که شبکه شما و همه دستگاه های موجود شما را در بهترین حالت خود حفظ می کند.

پشتیبانی شبکه

کدام دستگاه های سخت افزاری بیشتر از طریق تعمیر و نگهداری شبکه سرویس می شوند؟1.   مودم کابلی (CMTS) سیستم مودم کابلی یا CMTS وسیله ای است که امکان تبادل سیگنال های دیجیتال را فراهم می کند. این دستگاه ترافیک ورودی به یک کانال را دریافت می کند و آنها را به یک ISP ارسال می کند. امنیت CMTS به امنیت شبکه کمک می کند زیرا دارای فیلترهای اساسی برای محافظت در برابر حملات و کاربران غیرمجاز است. این یکی از دلایل ضروری به‌روزرسانی و نگهداری دستگاه‌هایی مانند CMTS است که از خرابی‌های سیستم جلوگیری می‌کند که باگ‌ها و تهدیدات امنیتی را از بین می‌برد.

2. سرورها 

داشتن یک سرور قابل اعتماد و فعال جزء جدایی ناپذیر داشتن یک تجارت امن، قوی و سودآور است. این به شما امکان می دهد منابع خود را مدیریت کنید و به عنوان یک شرکت ثابت بمانید. از نظر فنی، هر رایانه، دستگاه یا منابع دیگری مانند برنامه‌های توانمند، سخت‌افزار، فضای دیسک یا دسترسی به فایل‌ها و اطلاعات می‌تواند سرور باشد تا زمانی که یک مخزن مرکزی اختصاصی وجود داشته باشد که دسترسی به هر رایانه دیگری را فراهم کند.

در حالی که هر رایانه ای می تواند به عنوان سرور شما عمل کند، عملکردهایی که یک سرور انجام می دهد با سایر ایستگاه های کاری در سیستم متفاوت است. اکثر سرورهای اختصاصی دارای ویژگی ها و تنظیمات منحصر به فردی برای بهبود عملکرد خود هستند. یک سرور همچنین می تواند به منابع تغذیه جداگانه، شبکه ها یا حتی سرورهای دیگر متصل شود. با توجه به اضافه شدن رم با کارایی بالا، پردازنده سریعتر، هارد دیسک های چندگانه با ظرفیت بالا و وظایف حیاتی که یک سرور انجام می دهد، نگهداری سرورها نسبت به کامپیوترها در مقایسه با ایستگاه های کاری متوسط ​​پیچیده تر است.

3. کلیدها سوئیچ داده های دریافتی را دریافت می کند و آنها را به مقصد خود در شبکه محلی هدایت می کند. در اصل، سوئیچ یک تونل الکترونیکی بین مبدا و مقصد ایجاد می کند که هیچ ترافیک دیگری نمی تواند وارد آن شود. بنابراین، می تواند بدون برخورد ارتباط برقرار کند. با این حال، اگر مشکلی در سوئیچ ها پیش بیاید، احتمالاً اتصال شما قطع خواهد شد. شبکه شما باید بتواند اطلاعات را به اشتراک بگذارد و نگهداری مناسب به اطمینان از استحکام این اتصالات کمک می کند.

برچسب ها :
دسته بندی ها :

برخی از مشتریان